måndag 18 juli 2011

Nuet

Jag återvänder från drömmarnas land i den tidiga timman. I sovrummet sveper den svala morgonluften in genom fönstret. Ett lätt surr från en humla, svalornas tidiga tjattrande, och ett frågande hundskall i fjärran är de första intrycken för dagen.
Ligger kvar en liten stund och sträcker på mig. Tittar på mina händer som fortfarande bär spår efter gårdagens jordgubbsplockande. Så mycket mer känns möjligt när det är sommar.

Himlen bär på dramatik. Kanske blir det regn och åska. Naturen skulle glädjas åt mer vatten, så varför inte?

Första delen av sommaren blev jag sjuk i sorkfeber. Intressant! Kanske kroppen behöver en riktig aktiverare av immunförsvaret emellanåt. Känslan jag har nu är att jag är friskare och piggare än på mycket länge. Känner mig också än mer harmonisk. Allt är liksom som det ska.

Larsan och jag har valt att använda sommaren till att göra korta utflykter. Ett bad i havet med alla dess dofter och förnimmelser, en tur till något udda kafé eller ett besök i en vacker trädgård. Lugnt och nära!

Idag känns det som om jag vill undersöka om blåbären börjat mogna, och om några svampar tittar upp ur den svala, rökelsedoftande mossan. Jag vill sitta en stund under en stor gammal tall i en skogsglänta, och lyssna på ljuden och känna dofterna.

Ha en lugn och nära dag!




Inga kommentarer: