torsdag 3 juni 2010

Regn och rusk

Idag är det en härligt regnig dag. Mina frön och småplantor behövde vatten för att komma loss ordentligt. Och efter regn kommer sol.

Tänk att vi haft sommar även i maj!Bilden är tagen den 19/5 när det var +29 i skuggan. Och fortfarande har vi hela sommaren kvar! Ofattbart underbart!! Det ska bli spännande att se vad denna sommar kommer att göra för trädgården.

Igår gick Oskar och jag omkring och spanade på fjärilar. De hade samlats i kanten på åkern, där både smörblommor och midsommarblomster står i full prakt. Vi var omsusade av vackra svärmande tunnvingade varelser. Vilket härligt sätt att använda dagen. Tog också en promenad till hästhagarna runt om och hälsade på de vackra, stolta djuren. Jag stortrivs verkligen med tillvaron nu. Sen gör det inte saken sämre att två arbetsgivare hörde av sig. En av dem ska jag träffa nästa vecka. Det är verkligen många fler möjligheter som står till buds här jämfört med i Kramfors. Kommunen lever och pulserar och nya tag tas hela tiden för att kliva in i framtiden.

Idag kommer jag att använda mig av att det regnar. Först blir det en liten tur till affären i Kåge. Därefter kommer jag nog att baka lite, så att det bara är att plocka fram när vänner och bekanta dyker upp. Det är faktiskt skönare än jag trodde att bo så att grannarna ofta tittar förbi en kort stund. En titt på trädgården, en fika och något skönt samtal. Allt mer inser jag att vi verkligen levde isolerat förut. Och, som alla grannar här säger så har vi byns bästa läge. Uppifrån den lilla höjden vi bor på har vi utsikt över nästan hela byn. Men med skogen inpå knuten och tjärnens vatten glittrande mot köksfönstret, lever vi ändå mitt i naturen. Kan det bli bättre?

Bevattnande hälsningar!

Inga kommentarer: