söndag 21 november 2010

Tänd ett ljus!

Tänd ett ljus och låt det brinna. Låt aldrig hoppet försvinna, det är mörkt nu. Men det blir ljusare igen.
Tänd ett ljus för allt du tror på. För den här planeten vi bor på. Tänd ett ljus, för jordens barn.

Vilka ljuvliga ord! Jag tycker att man kan använda dem som ett mantra när man känner sig lite låg.
Så fantastiskt stora känslor som går att samla i några få väl sammansatta bokstäver. Förunderligt!

Någonstans känner jag att den här inledningen representerar mitt inre tillstånd just nu. Värme, glädje, förnöjsamhet och stor härlig förväntan. Det är verkligen så upplyftande att ha dessa känslor.

Vintern har nu lägrat bygden, och det magiska ljuset lyser upp mina dagar. Skimrande i rosa, blått och brandgult får det mig att stanna till och bara bada i det.
Under de knarrande promenaderna lyser den låga solen upp mitt nakna ansikte, och ljuset ger energivågor direkt in i hypofysen. Jag lever! Och upplever!

Inne i vårt varma torp doftar det av nybakat bröd. Precis nu ............tog jag ut en kaka, som innehåller rommarinerade fikon, ur ugnen. De olika aromerna ringlar sig runt varandra i en trolldans. Mmmm!

På bordet sprider ett litet kanelljus sin pikanta touch. Runt ljuset ligger hela kaffebönor, som ger en inbjudande och varm sinnesupplevelse av rummet. Jag älskar verkligen dofter.

Alldeles strax ska vi åka iväg till Pontus, Anna och Oskar. De har bjudit över oss på pizza. Så får vi då lyckan att omsvepas av den kärleksfulla atmosfären i deras hem, och säkert kramar och pussar av underbaraste Oskar.

Så allt är väl, ja mer än väl!

Inga kommentarer: