söndag 16 november 2008

Bilder av kärleksfull natur





Bilderna här ovan visar hur världen såg ut när vi vaknade i morse. Vi har haft en förtrollande väderhelg. Den svartvita bilden visar hur det såg ut på gården i går förmiddag. Vi plockade snabbt undan de sista redskapen och förberedde oss på snö.

Idag har vi haft strålande sol över det vita landskapet och -5 grader. Det kan knappast bli bättre än så här i november.

Vi har varit ute och skottat snö, men också gått omkring och förundrats över naturens rikedom.

Vi är nu röda om kinderna och har precis satt igång en kittel med, det som ska bli, köttsoppa på vedspisen. Sann hälsa kommer verkligen ur ett glatt och fröjdefullt sinne! Jag ville bara dela med mig av detta.
Jag tror för övrigt att Kalla fakta ikväll 19.30 kan vara intressant. De ska bl.a. diskutera fetter och kolhydrater

Varma kramar!





4 kommentarer:

PiLi sa...

Åh, så vackert! Vilket vinterlandskap! Kan riktigt känna lukten av kyla o snön och även doften av vedspis med köttsoppekok.
Här kom några snöflingor på eftermiddagen och börjar bli kyligt ute.. Allt väl till er!
Kram från söder..:)

Anonym sa...

Jättevackert! Har du slutat blogga, jag saknar dina bilder o texter

livsstigen sa...

Härligt att någon saknat mina inlägg! Tack!! Men nu är jag tillbaka.
Kram

svartängel sa...

Vilka vackra bilder du har:-)