onsdag 30 september 2009

Första bloggästen!

Här kommer den första gästbloggen. Läs och njut!! Hoppas det är fler som vill vara med.

HÄRLIGA JORDELIV!

När temperaturen sjunker går naturen in i vilan. Vi leds av naturen varesig vi vill eller ej och det underbara är att det vi inte är själv tar naturen hand om och ger oss förbehålls löst, lite som kärleken.
Jag blir då fundersam över hur och när vi ska börja ge tillbaka av det vi får ? I AA har jag lärt mig att jag kan bara behålla det har får genom att ge bort det och jag får hela tiden av de som inte behåller. Är inte detta en fantastisk insikt så säg.

Det finns något större som vill oss alla jordbor väl, som vill visa oss den äkta varan. Och det är en ynnest att vara del av denna insikt och förstå att det verkligen är så och att jag kan lita på det till 100 %. Fråga ett barn hur vi ska göra med de saker som vi inte har svar på. Och då är ingen fråga för stor eller för liten. Barnen är utsända till oss för att vi ska förstå det vi inte vet.
Barnen står i en direkt förbindelse med den kraften som vill alla väl och visar oss vägen. Vem är mer oskuldfull än ett barn ? Inte många. Jesus sade " den som är utan skuld, kastar den första stenen" Följden blev att ingen kastade någon sten. Krama barnen och våga fråga om sånt Du inte vet, krama träden för dom sitter inne med visdom och förmedlar det in i din kropp. Krama varandra länge länge för då lär vi känna varandra in i djupet.

Släpp alla masker och låt dagen ta han om Dig. Det är inte farligt att vara människa. Det är energikrävande att låta bli att leva. Jag har börjat lägga mer och mer tid till mig själv och mitt mående och jag känner att det är där som man säger hemligheten ligger. Och för att vara korrekt, det är ingen hemlighet för hur skulle jag då kunna veta det.

Tacksamhet är ingen självklarhet även om jag tror så.
Stefan

1 kommentar:

Ingela sa...

Fint skrivet Stefan! Mycket kärlek och sanning!