lördag 5 september 2009

Vilket år!

I september 08 började den förvandlingsprocess jag fortfarande befinner mig i. Och vilket underbart år det varit! Jag blir glad i hela själen när jag tänker på att jag vågade och hur lätt det faktiskt varit.

Stigarna i livet är många och breder ut sig i alla väderstreck. Tanken är nog att vi ska göra val, och prova olika vandringar. Osäkerheten kan verkligen övervinnas ögonblickligen. Det gäller att se vad den nya stigen erbjuder på exakt den plats man befinner sig. Det är bra att sträva mot målet, men det är här och nu som är dagen.

Jag känner att jag nu har lärt mig att förändring är helt igenom positivt. Nu är jag inte rädd för mina egna tankar om nya mål. Jag ger mig tid att fundera på alla tveksamheter som dyker upp i mitt sinne. Som häromdagen då jag kände en tvekan om mitt jobb verkligen är rätt för mig. Jag känner att det får ta den tid som behövs för att fundera på det. Jag trivs på jobbet, men vem vet vad som väntar runt hörnet. Jag tror verkligen att det leder till välmående att våga ifrågasätta allt. När man då väl kommer till övertygelsen, vet man verkligen att det är detta man vill.

Jag hoppas att alla människor hittar sina bästa val. Att rädslorna ska försvinna och lusten att hantera livet öka.

Jag önskar dig underbar förvandling!

Inga kommentarer: