onsdag 24 december 2008

Julaftons morgon

Godmorgon kära läsare! Jag steg upp klockan 5 i morse för att njuta av stillheten. Jag tände kanelljus och en liten brasa i kaminen.
Ute på bron brann lyktorna vi tände i går kväll.

När jag hämtade tidningen såg jag ut över en absolut tyst bygd.

Idag tänkte jag ge dig några citat som jag antecknat under mitt läsande i höst. Jag har använt dem som tankefångare. Jag har inte skrivit ner vart jag hittat orden. De kommer från blandad litteratur

"Fullkomlig tilltro till att varje relation har förmåga att tillfredsställa dig fullständigt uppstår endast ur en fullständig tilltro till dig själv."

"Vad som behövs för att magin ska få grepp om oss är att allt tvivel bannlyses ur våra sinnen. Så snart tvivlen är bannlysta är vad som helst möjligt."

"Koncentrera dig på skönheten runt om dig. Försök att öka och förhöja skönheten medan du andas."

"Självklar ska vi se på saker och ting som de faktiskt är. Men sedan måste vi genast ändra våra förväntningar från det som är till vad det skulle kunna vara."

"Om du sätter din tilltro till det förgångna kommer din framtid att bli som den."

Med det vill jag önska dig en riktigt underbar dag och afton. Julafton 2008 finns bara idag!

1 kommentar:

PiLi sa...

Hej Ann!
Tänkvärt allt du skriver..

Vill nu önska dig ett riktigt gott slut på detta Förändringarnas år..:)
Men framför allt..
ett riktigt GOTT NYTT ÅR 2009!
Tror att detta blir ett spännande sådant... med nya tag och glädje och kärlek till ALLT det vi redan har!
Kramar Lisen!