onsdag 31 december 2008

Nya tider

På årets sista dag väljer jag en bild från förra nyårsafton. Jag tycker om att rekapitulera året så här innan det nya börjar. Vad tänkte jag i fjol denna dag? Vad ville och hoppades jag?

Vi brukar alltid tacka varandra för den tid vi skapat tillsammans Larsan och jag. Jag vet att jag kände starkt att vårt förhållande nu nått en harmoni och energi som jag ville behålla. Så har det också blivit.
Jag kände också för en ordentlig förändring. Livet höll på gå lite i stå och det kändes aningen destruktivt. Livet är underbart och ska levas fullt ut. Inte bara administreras eller förvaltas. Min absoluta övertygelse är att det ska skapas.
Jag hade ingen aning om hur förändringen skulle ske, eller vad den skulle bestå av. Det jag lärt under mina levnadsår är dock att det man fokuserar på kommer också att ske. Oftast styr man inte den exakta gången, men sant är att det man tänker också sker.

Nu står jag då här med ny utgångspunkt inför ett nytt år. Magnifikt!! Jag lever med varje cell igen! Även inför arbetslivet finns nu en nyfikenhet och kreativ lust igen. Jag vet inte vart det nya kommer att ta vägen, men jag känner att något underbart väntar därute.

Idag tar jag en lustfylld promenad och funderar lite på mina visioner för det nya året. Jag skapar positiva affirmationer att hålla som en stomme i byggandet av den närmsta tiden.

Sen vet ju även jag att tiden faktiskt inte är linjär. Året är ju bara ett mått, men liksom naturen kan man ju leva i det cykliska. Att mäta i år kan kännas förlegat. Det cykliska har ju ingen början, inget slut. Det skiftar under själva pågåendet. Så en ny början ger nya löv på träden och nya sköna badsomrar. Men inte bryr sig björken eller vattnet om vilket år det är. Om man försöker tänka så blir livet intressantare. Någonstans tar vi udden av vår livsglädje genom att måtta tiden medels vårt åldrande.

Låt istället det nya ge en glad förväntan och tillförsikt. Jag kommer att skapa år 2009 i mitt liv. Jag önskar dig förmåga att göra detsamma!

Jag skänker dig en önskan om ett mycket stimulerande och roligt nytt år!!

Inga kommentarer: