torsdag 1 januari 2009

Längtan

Gott nytt år kära vän. Och jag menar det verkligen!
Just i år kommer kanske alla dina drömmar att förverkligas. Vad finns där under vardagssträvandets yta? Kanske sköna tankar om det liv du verkligen vill ha. Gör det här till året då du medvetet göder alla dessa tankar. Det ska jag göra.

Vårt nyårsfirande gick av stapeln i en alldeles stilla omgivning. Vi var ensamma hemma i vår lilla by. Stjärnhimlen var fantastiskt och lilla månskäran hade sällskap av en starkt lysande Venus.
Även om byn var folktom så var vi inte ensamma. Via telefonen hade vi sällskap med brorsan Lasse, Lena och Marcus. De hade fullt upp med ny hundvalp. Pontus och Anna firade första nyårsnatten med en pyjamasklädd Oskar och pappa och Sara var på dansant fest med sina vänner.
Naturligtvis hade det varit fantastiskt att träffa alla. Men närhet kan verkligen skapas även på distans.

Idag känner jag mig underbart beredd att finnas i nuet. Jag har inte gett något nyårslöfte, men en stående önskan är att ständigt förbättra livskvaliten. Det sker ju till största del i tankarna. Har jag positiva tankar mår jag bra.

Tänk på alla möjligheter som finns runt oss hela tiden. Det ska bli mycket intressant att se vad som kommer att födas och förverkligas i just mitt liv.

Börja varje dag med en positiv längtan!

Inga kommentarer: