fredag 2 januari 2009

Bilder av framtiden

Nu är det riktigt sträng kyla här hos oss. Då är det härligt att sitta framför braskaminen och mysa. Igår hade jag en riktig läsarkväll. Jag mådde så bra och ville aldrig sluta. När jag tittade på klockan var det 01.10! Snacka om att man kan försvinna in i bokens värld.

Nu känns som en bra tid att samla ihop de energitrådar som tillsammans ska bilda framtiden. Jag älskar att ägna tid åt att framställa bilder av önskade framtida tillstånd. Just nu känns också som helt rätt tid. Ljuset har återvänt, dagarna blir längre, framför oss ligger en fantastisk tillväxt med idel positiva naturliga förändringar. Nu är det hög tid att formulera hur det fortsatta livet ska arta sig.

Jag blir alltid så glad av att sysselsätta mig med dylik tankeverksamhet. Alla formulerar vi hur vår fortsättning ska bli. Men alla gör det inte medvetet. Att tänka på hur man kommer att bli allt sjukare, eller olyckligare är också en visualisering. Nog är det både lättare och trevligare att skapa rumlande, skummande, yrande lyckliga bilder. Kanske tror du inte på visualisering, men ta med dig den här bilden i alla fall.

En hund smet in i en stor sal fylld av speglar efter varje vägg och i varje vrå. När han överallt såg en hund började han morra och skälla. Nu kände han sig hotad av de vrålande hundarna han såg överallt. Han fortsatte sina försök att avstyra fienden tills han dog.

En tid senare kom en annan hund in i samma sal. När det såg sin spegelbild viftade den på svansen. Överallt välkomnades den då av glada hundar med viftande svansar. Han sprang med glädje runt i rummet en stund innan han lämnade salen glad och lekfull.

Titta dig i spegeln och le!

1 kommentar:

Stefan sa...

Det där med hunden tar jag till mig med en gång och visst är det så att man får det man ger .
Jag vet allt men kan inte uppleva det för än jag behöver det , ganska fiffigt.
AA möte kl 11:00 i simrishamn , min krycka i tillvaron just nu .
Må bäst :-)