onsdag 4 augusti 2010

Regn ute, skönt inne

Regnet trummar rytmiskt, men med inlägg av hysteriska solon, mot fönsterbrädan. Skönt att halvligga i soffan och veta att trädgården jublar.
Igår hade jag en riktigt arbetsdag här hemma. Rensade trädgårdslandet (och förberedde inför regnet), torkade fönster och målade några gamla möbler.
Idag är det inte läge att gå vidare med den linjen, så jag har valt inomhushälsa istället.

Med fötterna i ett bad innehållande doftande såpa, kändes meditationen självklar. Mitt sommarblekta hår packade jag in i en örtfärg som kanske återger lite av glansen. Skönt att ägna sig åt sig själv. Det är lätt att glömma det när man inte lönearbetar. Konstigt det där med hur inkörd jag är på att åka iväg och jobba. Men, så har ju det mesta av mitt liv styrts av det.

Just nu längtar jag efter att vårt kök ska bli klart. Röran, som jag tyckte var förtjusande i början, håller nu på att kännas hopplös. Men, det är givetvis väl värt att vänta på.

Sådana här ruskiga dagar känns det så himla kul att ägna tid åt maten. Varma dagar står jag inte gärna vid spisen. Men nu tornar det upp att doften av en riktig gryta skulle göra gott i våra sinnen. Så får det bli.

Mmmm

Inga kommentarer: