måndag 11 oktober 2010

Morgonstrålar

Förra veckan kunde jag hälsa solens ljus 6.45 på morgonen. Idag bröt de första strålarna över trädtopparna 7.20.
Jag tycker om att tänka på detta i termer av jordens lutning. Att vi faktiskt bor på ett svävande, levande klot i Universum. Ett magiskt stycke materia, som upprätthåller sina egna lagar. Det får mig att jorda mig i förståelsen av min personliga betydelse på något vis. Att den bara kan finnas om vårt klot orkar fortsätta sin strävan.

Jag känner allt större närhet till dem som menar att vi kan leva i harmoni om vi inte lägger någon vikt vid de motsättningar som finns. Att den nya världsordningens mäktigaste kanaler är media och rädsla. Att så länge som vi tar ställning för eller emot, hjälper vi jordens nuvarande maktelit att behålla sina positioner. Det är enbart genom skrämsel och uppmärksamhet, som de kan behålla makten.

Under perioder undviker jag t.ex. nyhetssändningar. Då läser jag också tidningen selektivt. Jag tar helt enkelt inte in några negativa nyheter. Det är en renande och positiv process, som skapar utrymme inom mig för hopp och glädje. Det är min övertygelse att jag är en del av hur världen kommer att utformas. Men, då måste jag också fatta ett beslut om hur min energi ska användas.

Igår var det en världsomspännande meditation för jordens framtid. Människor runt om vårt klot, höll samtidigt i sina tankar jordens läkande och fantastiska framtid. Kanske har du lagt märke till hur sådana här händelser blir allt vanligare. Enskilda som oavsett plats, på samma tider förenar sig i gemensamma bilder av en snar framtid. När vi också vet hur materia faktiskt påverkas av våra tankar, som är energier, som är ljus som skapar materia, så kan vi också ana att här finns möjlighet till positiv påverkan.

Så, min vän, istället för att ge din energi till det som du inte vill ska vara (vilket då upprätthålls av din energi), kan du ge den till det du vill ska vara.

Snurra min jord!

Inga kommentarer: