torsdag 7 oktober 2010

Magiskt!

Senast vi träffades frågade Anna om jag brukar använda ordet magiskt. Det var nämligen så att Oskar börjat säga det allt oftare. Om leksaker och allt möjligt. Jag insåg då att jag ofta uttrycker mig om himlen, årstiderna, olika ljus och känslor med ordet magiskt. Och det är precis så jag upplever det.
Allt jag behöver göra är att lyfta blicken, så levererar naturen alltid något magiskt. Men, det är givetvis i betraktarens ögon. Hur vill jag känna inför världen?

Idag blåser det styv kuling. Sexigt va? Och här sitter jag i värmen och ser de sista löven virvla iväg i rasande danser. Inne har jag det varmt och skönt. Mina skåp är fyllda med vackra råvaror, så jag kan baka, laga mat och skapa allt jag vill. I skogen har jag sett fantastisk, eller kanske magisk, mossa som jag nog går ut och tar för mig av. Vilken bra dag att göra en fin krans att hänga på dörren.

Hjärtats lust är allt som betyder något. Om mina tankar styr mot hur skönt det är att gå ut i stormen och hämta material. Att sedan, med en kopp doftande te, sitta vid bordet och glädjas åt skapandet och skogens givmildhet. Då blir dagen så. Jag skulle kunna se det på annat sätt, men det passar inte mig. Jag vill ha magi i livet, så jag skapar det med mina tankar.

Jag väntar också på en bok jag beställt från ett antikvariat. Lycka! Så, eftermiddagen kommer jag nog att spendera uppkrupen i soffan, med nya spännande ordkombinationer som sällskap.

Det här kommer att bli en magiska dag. För det är vad jag önskar!

Inga kommentarer: