tisdag 10 februari 2009

Våren närmar sig!

Nu måste jag få visa upp vår snygga Oskar igen. Han är ju så himla gullig att man blir helt tagen. Kolla hur cool han är i sin Kizz-tröja.
Åååååå vad jag önskar att vi kunde träffas oftare! Men vem vet vad som väntar bakom hörnet. Det är underbart att veta att en massa spännande möjligheter och chanser ligger på lur. Det gäller bara att vara öppen nog att ta till sig det som visar sig.
Ibland försöker man tvinga fram livsvägar mot strömmen. Det brukar aldrig sluta särskilt framgångsrikt. Att i stället slappna av och ta in tendenserna känns som en enklare och klokare väg.

Idag har jag jobbat ute i Mjällom. På vägen ut stannade jag till på en vacker rastplats med utsikt över hav och höga bergssidor. Solen värmde så att en dallrande slöja av kyla tvangs upp från det is och snötäckta vattnet. Jag stod där en bra stund och bara njöt av att leva och uppleva. Plötsligt blev jag medveten om en intensiv fågelsång. Jag log mot solen då jag genast kände igen vårens ljud. Nu får kyla och snö komma om igen. Det gör inget för våren är här! Den kan gömmas i perioder men inte tryckas ner länge till.

Tänk att hela våren och sommaren ligger framför oss nu!

1 kommentar:

PiLi sa...

Sicken gull-unge!!!
Förstår att det känns.. att det är långt mellan gångerna. Det händer ju så himla mycket i hans ålder!
Jättetuff i tröjan är han oxå.. Vad månne detta bliva..??
En rockare förstås..haha!

Lät härligt med vårpausen.. mmm... nu har vi det bästa framför oss!

Tisdagskram från "Flodaforsdam"..:)