onsdag 15 oktober 2008

Fortsättningen?

Helt plötsligt blev jag lite tveksam till bloggandet!
Jag har varit ute hela dagen. Promenerat, krattat och tagit tillvara på löv, städat bastun m.m. Hm, nu skriver jag av mig lite.

Fick också syn på ett intressant jobb. Skrev snabbt ihop en ansökan. Jag håller på att bli en fena på att få till CV. Kanske nåt man kan försörja sig på i framtiden?

I ett kuvert kom en kallelse (alltså mer tvångsartat än inbjudan) till matchningsträff på AF. Kul tänkte jag! Vid fortsatt läsning framkom det att det handlade om undersköterskor och sköterskor för arbete i Norge!!
I brevet stod också att om jag uteblev från träffen var de skyldiga att avanmäla mig hos a-kassan.
Jag skrev och frågade om de skämtade. Är det något jag aldrig sysslat med så är det arbeten inom vården. Det verkar då en aning långsökt att jag skulle starta upp den karriären nu. Jag har ännu inte fått svar.

Joo, så var det bloggandet då. Funderade lite på om jag verkligen gillar det här. Nu har jag snart fått till 40 inlägg, så nu vet jag i alla fall lite mer om vad det handlar om.

Fördelar med bloggandet är att det blir som en sorts allmän dagbok som kan vara kul att titta tillbaka i. Det är också skönt att "bara skriva" lite varje dag. På plussidan ligger också att jag får en del varma och vänliga kommentarer från vänner.

Nackdelarna är att det är svårt att veta hur utlämnande jag ska vara. Egentligen skulle jag vilja skriva mycket mer om healing, andlig utveckling och intuition. Eftersom det är så få som kommenterar så vet jag inte om det är många som skulle stjäla min energi om jag gav för mycket. Vem vet kanske min förre chef läser min blogg!

Nåväl, jag tuffar väl vidare så länge.




3 kommentarer:

carina58 sa...

Hej ann. Jag gillar din blogg o jag tycker du är en underbar människa. Otroligt inspirerande o stark på ett friskt sätt. Jag undrar lite över det du skrev om att stjäla din energi. Jag tänkte mej att man behövde vara i fysisk närvaro för att det skulle ske.Sen tänkte jag att kanske jag är en energitjuv. Hur vet man det o hur gör man för att inte vara det?

Stefan sa...

I stunder av förundran uppenbarar sig tvekan och den är en del av det kreativa , som jag ser det. Jag tycker bestämt att Du ska fortsätta ,för det är som Du skriver en form av offentlig dagbok och i vilka andra forum kan man dela med sig av sin vardag . Det är ju alldeles för lita av det in real life.
Ingen har tid att lyssna än mindre dela med sig av det positiva.
saonara :-)

livsstigen sa...

Hej Carina och Stefan!
Tack för era snälla ord! Ni inspirerar mig. Jag är inne i en ordentlig fas av självrannsakan. Då dyker tveksamheten upp ibland.

Energitjuvar är egentligen de som exempelvis läser för att kunna hitta brister eller fel. Nu är det naturligtvis så att ingen kan ta min energi om jag inte tillåter det. Dock kan det finnas energiläckage till sådant man egentligen inte vill ha i sitt medvetande. Jag ser t.ex. inte vissa filmer för att jag inte vill ha intrycken i mitt huvud etc.
Ni däremot ger energi!!

Igår kände jag bara en viss tvekan som jag ville vädra. Ni har hjälp mig blåsa bort den.
Tack mina kärleksfulla vänner!!