söndag 12 oktober 2008

Magisk måne

Idag har vi haft ännu en skön utomhusdag. Denna höst är ju något utöver det vanliga. När man vaknar på morgonen och solen strålar kan man knappt komma ut fort nog.
Larsan fortsatte att hugga ut de tätaste grandungarna. Det är härligt att se den resliga tallparken befrias från granarnas skuggande mörker. Det är ju med skog som med morotsland. Man måste gallra för att resultatet ska bli både givande och vackert.

Resultatet blev en vacker utsikt över landskapet på andra sidan sjön. Nu ser vi solnedgången från köksfönstret. Eldplatsen blev också än mer magiska nu när man sitter med fin överblick över bergen runt om.

Jag gick så klart en promenad runt sjön. När jag kom tillbaka gjorde jag upp en eld och tog ut fika. Larsan tog en paus och vi njöt av den sprakande brasan och solens värmande ljus.

Efter ytterligare någon timma ute vilade vi oss. Lugna i kroppar och själar och nöjda med dagens värv sov vi en stund.

Just nu möts vi av en magiska fullmåne när vi öppnar dörren i hallen. Jag känner att jag vill ta med mig några ljus och gå ner till elden en stund till. En liten skön meditation i naturbelyst mörker kan inte ge annat än kraft och energi.
Jag vill skänka dig uppbyggande dagdrömmar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ann..

Du skriver om månen och jag har för första gången gjort QiGong i fullmåne..Det var häftigt och energirikt.. Var nästan speedad den dagen..*L* Fick nog lite för mycket..haha

Ha d gott//Lotta

livsstigen sa...

Hej Lotta!
Vad härligt det låter! Skönt och mysigt sätt att fylla på energierna.
Fortsätt vara glad och inspirerande!