måndag 27 oktober 2008

Nytt utseende

Som du ser har jag bytt utseende på min blogg. Egentligen var jag väldigt nöjd med den förra looken, men jag har haft ganska mycket problem med att använda mallen. Många gånger har jag fått redigera den ett tiotal gånger för att få till den. Styckeindelningar m.m. har inte funkat.
Det blev för segt. Jag vill ju bara skriva!
Jag vet ju inte om det beror på vilket underlag man använder, men jag tänker i alla fall testa så här.

Idag har jag haft ännu en fantastisk livstid. I morse kom jag på att jag skulle väcka min fantasi lite. Jag började med att fundera på hur många av mina fantasier som blivit verkliga de senaste åren. Det var väldigt många visade det sig.
Sen skrev jag ner mina nuvarande fantasier. Därefter kickade jag igång kreativiteten. Jag dansade, promenerade och målade. Det blev en riktig kick för kropp och knopp.

Jag har också satt igång en liten undersökning, nämligen går det att lära sig Tai Chi ur en bok?!
Det är ganska intressant att se om kroppen kommer att förstå rörelserna och korrigera efter behov. Längre fram får jag väl gå en kurs, men just nu tänkte jag kolla hur det känns att jobba på egen hand.
Rörelserna handlar väldigt mycket om avslappning och anspänning, samt balans i olika kroppsdelar. Det gäller också att få igång Chi - energin.

Idag fick jag också ett MMS från Anna, Pontus och Oskar. Där var en bild på Oskar som busar med pappa. Jag ser hur han förändras för varje månad. I meddelandet stod att de nog kommer och hälsar på snart. Gissa om jag längtar?

Nu är kvällen kommen och jag känner mig glad, nöjd och lycklig.

6 kommentarer:

PiLi sa...

Härligt Ann!
Att du tar vara på dina livslustar
och kan njuta av allt runt omkring dig och klä det i ord! Följer din blogg med glädje! Saknar den förmågan numera, kan inte stava och "balar taklänges" men med tro, hopp o kärlek kommer det nog tillbaka:)
Vilken fin sida det blev! Hur gjorde du, jag blir frustrerad av att redigera texten tio ggr, när jag skriver och det hamnar hit o dit iallafall! Hoppas du får besök av dina "ungdomar" snart... Kram!

Stefan sa...

Grattis Du har den luftigaste bloggen jag sett hit tills.Den andra var också snygg , men denna känns mer , mer . Köpte boken om kontrakt av Caroline Myss .Härligt när nya dimensioner kommer till en . Och inte bara det , det var ett fantastiskt prog. om universum igår och det öppnade mina kanaler ytterliggare om vad livets mening egentligen är Phugaligen.
Ha en glad dag Ann

livsstigen sa...

Vilket program var det du såg Stefan? Låter mycket intressant! Har du märkt hur man hittar spår överallt av det man just håller på med?
Kramar!

Stefan sa...

Vetenskapens värld heter programmet och det går säkert i repris någon av de närmsta dagarna eller så går det att se på webben , tror det var kanal 1 ?
Det händer saker hela tiden som nämner och jag har faktiskt köpt några andra böcker också just för att det ska inträffa nya saker , och det gör det varesig jag påverkar eller ej.Håller på med en hem sida om humanistiskt arbete i världen , får se vad det blir av det fram över.Ha det idag me

livsstigen sa...

En bok jag rekommenderar är Livets 7 andliga lagar av Deepak Choopra.

Spännande med en hemsidan om ett så gott syfte!

Stefan sa...

Ja det är mitt i prick den boken jag köpt. Bokborsen är helt enastående med priserna.Det tipset tackar jag för .
s :-9