torsdag 18 september 2008

På G

Vilken praktisk dag det här har varit. Slipning och målning. Omvandling av gamla tyger till nya draperier. Å så lite städning och tvätt.
Jag har också hunnit med lite sökande på nätet. Starta-eget, skattsedlar, ansökan om företagsnamn m.m. Jag ville kolla lite om hur det går till.
Imorgon kommer jag nog att börja agera i riktningen mot eget företag. Som del i det måste jag skapa min egna hemsida. Jag har redan köpt domän, men inte satt mig in i hur det praktiskt går till med görandet. Det ska bli spännande!

Jag har också massor av litteratur jag vill läsa. Jag tror att jag har sju böcker som ligger runt om i huset, lästa till olika delar. Det är så jäkla intressant att jag vill läsa alla samtidigt! Eftersom det inte går, så väljer jag tekniken att påbörja alla. Det jag upptäckt är att det ger en synergieffekt (1+1=3). Böckerna liksom lyfter fram varandra och pekar på samma saker men genom olika beskrivningar.
Nu väntar jag två nya böcker samt har hittat minst tre till jag vill beställa.

Om du tycker att det är dyrt med litteratur rekommenderar jag bokbörsen. Jag har vid flera tillfällen sparat hundratals kronor på att handla begagnat. Sist fick jag ett perfekt exemplar, som i nätbokhandlarna kostar 379:-, för 100:-. Alla de böcker jag köpt har varit i toppenskick.
Begagnad kurslitteratur finns på student.se

Just nu känner jag mig förväntansfull inför vad som komma skall. Jag har hittat några fysiska träffar med företagare som jag kommer att gå på. Nu gäller det att knyta nya kontakter. Jag ska också samla in skrivna omdömen från en del av de kursdeltagare som, inom olika områden, mött mig som föreläsare och coach.

Framtiden finns inte ännu, utan blir som vi skapar den!

Inga kommentarer: